Khamis, 1 Januari 2009

Perjuangan Memburu Syahid

Subhanallah wal Hamdulillah wa Allah Akbar, wa la Hawla wa la Quwwata illa billahil A'zhim.

Serangan kejam rejim Zionis Yahudi LAKNATULLAH A'LAIHIM terhadap saudara-saudara seakidah UA dan kita semua di Palestin akhir-akhir ini sekali lagi menggemparkan dunia. Hakikatnya, serangan itu telah berlaku dan bermula sejak dahulu lagi.

Musuh kita (umat Islam) iaitu Zionis sememangnya tidak akan redha kepada kita semua, selagi kita tidak mengikuti jejak langkah mereka. Puak yahudi dan nasrani ini setiap saat dan waktu berfikir bagaimana untuk menjatuhkan dan membinasakan umat Islam. Sebagaimana firman Allah swt :

"Dan orang-orang yahudi dan nasrani TIDAK akan redha kepadamu (Muhammad) sehingga engkau mengikuti agama mereka." (al-Baqarah : 120)

Sebagaimana yang UA dan semua ketahui, setiap ayat al-Quran yang ditujukan kepada Nabi kita ia juga merujuk kepada kita semua sebagai umat Islam. Perlu diingat juga bahawa kalimah 'TIDAK" (Lan) dalam ayat tersebut menunjukkan kepada tidak untuk selama-lamanya sehingga hari kiamat. Jadi, mereka setiap saat berfikir untuk melemah dan membinasakan kita umat Islam, adakah kita perlu berdiam diri ???

Bangkitlah wahai Insan, janganlah zon selesa ini menyebabkan kita lupa nasib saudara kita di luar sana seperti di Palestin, Afghanistan, Iraq, Filipina, Selatan Thai dan sebagainya. Janganlah kita menjadi umat Islam yang tiada setitik pun rasa 'KEBERSAMAAN' dengan saudara-saudara kita tersebut. Apa yang kita mampu lakukan banyakkan solat hajat dan berdoa untuk mereka, kerana inilah senjata yang mampu kita kirim untuk mereka.

Ya Alllah, marilah kita merasai semangat setiap penduduk Palestin ketika ini, bermula dari yang kecil hingga yang tua bersemangat mempertahankan negara mereka daripada dicorobohi oleh musuh. Semangat jihad mereka begitu tinggi, sebiji batu yang dilontarkan kepada musuh bagi mereka adalah senjata yang boleh membawa kemenangan kepada mereka iaitu kemenangan di sisi Allah swt. Itulah mereka, RAKYAT PALESTIN yang memburu Syahid di jalan ALLAH SWT. Kita pula memburu apa ???

Buka minda, jangan tidur..... SEDARLAH DIRI, banyakkan berdoa untuk diri dan mereka.........

Tiada ulasan:

Bacalah Doa ini untuk Saudara kita di Palestin & Dunia

Pengalaman Kepimpinan



2002-2005

Madrasah Al-Irsyadiah, Pondok Marakau Ranau Sabah (MAIM)

Ketua Pelajar
Ketua Asrama
Ketua Ibadah

2005
Markaz At-Ta'lim wat Tarbiah, Pondok Bandar Hilir Sik, Kedah

Lajnah Mutholaah

2006-2011
Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (KUIS)

Pengerusi Lajnah Dakwah Jabatan Dakwah
Pengerusi Persatuan Mahasiswa Bahasa Arab, Jabatan Bahasa Arab
Presiden Persatuan Mahasiswa Islam Borneo (PERMIB)
Presiden Al-Azhar Members, Masjid Al-Azhar (ALAM)
Setiausaha Agung Al-Azhar Members, Masjid Al-Azhar
Ketua Biro Pembangunan Insah Taa'ruf
Ketua Biro Disiplin Taa'ruf
Naqib Usrah Jabatan Pembangunan Mahasiswa
Exco Akademik PERMIB
Exco Persatuan Mahasiswa Fakulti Pengajian peradaban Islam (PMFPPI)



Sahabat Blog