Selasa, 17 Mac 2009

Salam Kasih Sayang

Alhamdulillah, allahumma solli ala saidina Muhammad wa alihi wa ashabihi ajmai'n.

Rasanya dah lama UA tak menulis diruangan ni, almaklum ketika ni UA dah ada kat Kampung, untuk dapatkan Internet kena gi bandar. nak gi bandar kena melalui pelbagai prosedur pulak dah. Ok, tulisan kali ni sekadar nak memenuhi ruangan dan nak gerakkan jari jemari yang dah lama tak menyentuh keyboard ni.

Kepada adik-adik ALAM dan 'Gerakan Mahasiswa' jadikan cuti yang ada ni sebagai waktu untuk kita melengkapkan diri dengan pelbagai ilmu pengetahuan dan kemahiran. Seperkara lagi, adik-adik kenalah menyusun strategik untuk gerak kerja akan datang, sediakan sampan sebelum banjir.

Sebelum balik Sabah hari tu, UA sempat mengikuti satu program adik-adik ni kat 'Pusat Ta'lim wat Tarbiah' kat KL. Melihat semangat dan kesungguhan seluruh peserta, UA yakin mereka dah mula memahami erti perjuangan yang sering kali diwar-warkan dalam agama. Sehubungan itu, kepada adik-adik yang terlibat dalam program tersebut, jadikan segala apa yang telah diprolehi dalam program tersebut sebagai panduan hidup, dan seterusnya diaplikasikan dalam kehidupan sahari-harian. "Kejayaan tidak akan datang bergolek".

Pesanan kat adik-adik ALAM :
Persiapkan dirimu dengan kekuatan fizikal dan mental. Hubungan dengan Tuhan diintimkan, banyakkan pembacaan agar ilmu yang ada bertambah, dan pastikan gerak kerja antum semua selepas ini berdasarkan arahan yang berpusat bagi mengelak kekhilafan dan 'buang masa'.

Insyaallah, UA akan bertolak semula ke semenanjung pada 29hb ni. Mudah-mudahan semua akan berjalan lancar. K. cukup sekadar tu, UA pun dah nak kuar. Ada masa kita akan bawakan isu-isu panas kat Sabah yang dah dijajah teruk oleh UMNO dan BN. Sedih...sedih...sedih... sangat UA melihat penjajahan di bumi sendiri ni.

Salam Kasih Sayang kepada Tentera-tentera Allah di bumi KUIS dan diseluruh dunia.
Ilal liqoi' Maas Salamah.

Tiada ulasan:

Bacalah Doa ini untuk Saudara kita di Palestin & Dunia

Pengalaman Kepimpinan



2002-2005

Madrasah Al-Irsyadiah, Pondok Marakau Ranau Sabah (MAIM)

Ketua Pelajar
Ketua Asrama
Ketua Ibadah

2005
Markaz At-Ta'lim wat Tarbiah, Pondok Bandar Hilir Sik, Kedah

Lajnah Mutholaah

2006-2011
Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (KUIS)

Pengerusi Lajnah Dakwah Jabatan Dakwah
Pengerusi Persatuan Mahasiswa Bahasa Arab, Jabatan Bahasa Arab
Presiden Persatuan Mahasiswa Islam Borneo (PERMIB)
Presiden Al-Azhar Members, Masjid Al-Azhar (ALAM)
Setiausaha Agung Al-Azhar Members, Masjid Al-Azhar
Ketua Biro Pembangunan Insah Taa'ruf
Ketua Biro Disiplin Taa'ruf
Naqib Usrah Jabatan Pembangunan Mahasiswa
Exco Akademik PERMIB
Exco Persatuan Mahasiswa Fakulti Pengajian peradaban Islam (PMFPPI)



Sahabat Blog