Sabtu, 20 Ogos 2011

Sahabatku Mohamad Amiro Safwan Mohd Kamil

Alhamdulillah, bersyukur kepada Allah SWT atas segala kurniaan dan nikmat yang diberikan-Nya kepada UA sehingga saat ini. Selawat serta salam ke atas Nabi Junjungan Muhammad SAW, Keluarga dan para Sahabat yang Mulia.

Hari ini, UA buka Google dan klik Imej dan taip Umar Azihal Bangsawan, kemudian UA terjumpa satu gambar, gambar seorang Sahabat yang sangat UA rindui, sahabat seperjuangan semasa program Diploma Pengajian Islam Dakwah sebelum ini. UA klik web Mohamad Amiro Safwan Mohd Kamil. http://amirosafwan.blogspot.com/2010/03/bagaimanakah-hatiku.html . Komen UA terhadap tulisannya ketika itu 25 Mac 2010, 1.00 pm, Khamis ...

Assalamualaikum w.b.t.....

Sahabatku...

Terlebih dahulu ana memohon maaf kerana ketika anta memerlukan seorang sahabatana tiada disisimu. Namun ketahuilah dirimu tetap berada diingatanku sebagai seorang sahabat seperjuangan. Perkatan 'SAING' telah anta berikan pada ana, dan 'JO' pula ana berikan kepada anta. Enam semester kita lalui bersama di bumi KUIS. Walaupun jarak usia kita jauh berbeza, ana sentiasa menganggap anta sebagai seorang yang sebaya pada ana.

Sahabatku...

Teruskan perjuangan dakwahmu di bumi anbiya yang anta pijak ketika ini, begitu juga ana di tanah air ini. Bumi Allah sangat luas syeikh, setiap ruang bumi-Nya adalah medan dakwah, setiap saat adalah amanah dari-Nya kepada kita, dan setiap saat perlu ada 'DAKWAH'. 18 Julai 2009 kita bersama menerima segulung Diploma Pengajian Islam 'DAKWAH', masih ingat kan sahabatku ?

Banyak kenangan manis yang kita lalui bersama, susah senang, lapar dahaga, panas terik dan tawa tangis, gurau senda semua itu pernah kita lalui bersama. Sahabat, di mana pun kita berada, Intima' diri kita dalam gerak kerja DAKWAH perlu Istimrar. Doa ana semoga dirimu di sana sentiasa dipimpin oleh rahmat dan kasih sayng ALLAH SWT.

Maafkan diri ini Sahabatku, segala jasa baikmu dan pengorbananmu padaku amat ana hargai. Jazakumullahu Khoiran Kathira.

Sahabatmu... Umar Azihal Bangsawan


Tiada ulasan:

Bacalah Doa ini untuk Saudara kita di Palestin & Dunia

Pengalaman Kepimpinan



2002-2005

Madrasah Al-Irsyadiah, Pondok Marakau Ranau Sabah (MAIM)

Ketua Pelajar
Ketua Asrama
Ketua Ibadah

2005
Markaz At-Ta'lim wat Tarbiah, Pondok Bandar Hilir Sik, Kedah

Lajnah Mutholaah

2006-2011
Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (KUIS)

Pengerusi Lajnah Dakwah Jabatan Dakwah
Pengerusi Persatuan Mahasiswa Bahasa Arab, Jabatan Bahasa Arab
Presiden Persatuan Mahasiswa Islam Borneo (PERMIB)
Presiden Al-Azhar Members, Masjid Al-Azhar (ALAM)
Setiausaha Agung Al-Azhar Members, Masjid Al-Azhar
Ketua Biro Pembangunan Insah Taa'ruf
Ketua Biro Disiplin Taa'ruf
Naqib Usrah Jabatan Pembangunan Mahasiswa
Exco Akademik PERMIB
Exco Persatuan Mahasiswa Fakulti Pengajian peradaban Islam (PMFPPI)



Sahabat Blog