Rabu, 24 September 2014

Debaran PU Musim ke 2

Bismillah

Alhamdulillah, masih lagi dalam nikmat Islam, Iman dan Hidup. Ndak terbayang bah kalau nikmat-nikmat ndak dapat. Sia-sia hidup terus.

Dijangka hujung minggu ni keputusan Finalis PU musim ke 2 akan diketahui. Jadi sudah tentulah debaran tu semakin terasa. Macam UA cakap sebelum ni, UA serahkan sepenuhnya urusan ni kepada Allah SWT. Bagi-Nya segala apa yang ada di langit dan bumi, Dia punya bah semua ni, harta semua ni pun Allah punya. Mana milik kita ? Astro tu pun Dia punya juga bah.


Dapat ucap Alhamdulillah, ndak dapat pun ucap Alhamdulillah. Hubungan dengan Allah tatap diutamakan, Cinta Rasulullah tatap didahulukan, berbakti kepada wali keramat dan keluarga tetap yang utama. Insha Allah, apa juga keputusan selepas ini UA akur dan bersedia. Debaran pengalaman PU musim pertama akan jadi bekalan, ketika itu UA menanti juga yang akhirnya keputusannya UA tidak terpilih sebagai finalis ketika itu. Itulah kehidupan, setitik derita melanda berjuta-juta kurniaan-Nya. sungguh selepas peristiwa itu terlalu banyak hikmah yang Allah berikan kepada UA. Antara yang paling besar ialah, Zaujah tersayang mengandung, mengandung anak pertama kami yang kini telah berusia 3 bulan lebih, dialah puteri kesayangan kami Uswah Hasanah binti Azihal. Kini, adakah kali ini UA akan terpilih ? Wallahua'lam.


Hakikatnya telah tercatat di Luh Mahfuz, hidup mati jodoh dan rezeki kita. Dalam hal ini, UA juga menyakini takdir Ilahi. Ya Allah, ampuni dosa-dosaku. Terima taubatku ya Allah.

-Hidup adalah Perjuangan-

Tiada ulasan:

Bacalah Doa ini untuk Saudara kita di Palestin & Dunia

Pengalaman Kepimpinan



2002-2005

Madrasah Al-Irsyadiah, Pondok Marakau Ranau Sabah (MAIM)

Ketua Pelajar
Ketua Asrama
Ketua Ibadah

2005
Markaz At-Ta'lim wat Tarbiah, Pondok Bandar Hilir Sik, Kedah

Lajnah Mutholaah

2006-2011
Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (KUIS)

Pengerusi Lajnah Dakwah Jabatan Dakwah
Pengerusi Persatuan Mahasiswa Bahasa Arab, Jabatan Bahasa Arab
Presiden Persatuan Mahasiswa Islam Borneo (PERMIB)
Presiden Al-Azhar Members, Masjid Al-Azhar (ALAM)
Setiausaha Agung Al-Azhar Members, Masjid Al-Azhar
Ketua Biro Pembangunan Insah Taa'ruf
Ketua Biro Disiplin Taa'ruf
Naqib Usrah Jabatan Pembangunan Mahasiswa
Exco Akademik PERMIB
Exco Persatuan Mahasiswa Fakulti Pengajian peradaban Islam (PMFPPI)



Sahabat Blog